بازدید 5319
۳
کامبک مادرید در خانه کاتالان با فرشته انگلیسی

بارسا یک؛ رئال دو | بهشت با دو بال بلینگام

کابوس بارسلونا به واقعیت پیوست و جود بلینگام سند شکست ژاوی در ال‌کلاسیکوی ۲۵۵ را به تنهایی امضا کرد. ستاره انگلیسی دبل کرد تا یکصد و سومین برد لوس بلانکوس را رقم بزند. گل اول بلینگام، سیصدمین گل تاریخ تقابل دو تیم بزرگ اسپانیا بود که با شوتی سرکش و غیرقابل مهار ثبت شد.
کد خبر: ۱۲۰۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰ 28 October 2023

رئال مادرید نسخه بارسلونا را در خانه این تیم پیچید و با فتح ال‌کلاسیکو صدر لالیگا را پس گرفت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در مهمترین بازی امروز فوتبال اروپا، از هفته یازدهم لالیگای اسپانیا، عصر امروز (شنبه) از ساعت ۱۷:۴۵ به وقت تهران بارسلونا و رئال مادرید با ترکیبی از نسل جدید خود نخستین ال‌کلاسیکوی رسمی فصل را در ورزشگاه المپیک یوئیس کمپانیس کاتالونیا برگزار کردند که این جدال با برتری دو بر یک مهمان مادریدی خاتمه یافت.

جود بلینگام ستاره بی‌چون و چرای رئال و اروپا، دبل کرد تا یکصد و سومین برد لوس بلانکوس را رقم بزند. گل اول بلینگام، سیصدمین گل تاریخ تقابل دو تیم بزرگ اسپانیا بود که با شوتی سرکش و غیرقابل مهار ثبت شد.

در ال‌کلاسیکوی دویست‌و‌پنجاه‌و‌پنجم بارسایی‌ها شروع خاطره‌انگیزتری داشتند و فقط شش دقیقه طول کشید که روی دفع ناقص شوامنی و اشتباه مدافع آخر ایلکای گوندگان زهرش را ریخت و این هافبک ترک‌تبار آلمانی میزبان با خونسردی و ضربه‌ای آرام توپ را از بین پاهای کپا آریزابالاگا درون دروازه فرستاد.

رئال تا پایان نیمه گیج می‌زد و بازی را به حریف داده بود. بارسلونا دست حریف را در راه انداختن و فرار وینیسیوس خوانده بود و در مرکز میدان هم ترکیب آنچلوتی، نمی توانست شکل هجومی تیم را تکمیل کند. 

جوان های ژاوی، امانِ هافبک های رئال را بریده بودند و پاس های اشتباه زیاد، مادرید را در خطر دریافت گل‌های دیگر فرو برده بود.

در نیمه دوم بارسلونا باز هم شروع بهتری داشت و همچون نیمه نخست باز هم تیر دروازه نگذاشت این تیم به گل برسد؛ اما با تعویض‌هایی که آنچلوتی در ترکیب رئال انجام داد، به تدریج جریان بازی به سود مادرید تغییر کرد. آمدن مودریچ و کاماوینگا سلطه این تیم بر توپ و میدان را عیان کرد و سپس نوبت به جود بلینگام، ستاره انگلیسی رسید تا پیش بینی ها را عملی کند و با شوتی غافلگیر کننده، دفاع بسته بارسا و سنگر ترشتگن را بشکافد. 

 لوکا مودریچ در سخت‌ترین برهه بازی برای رئال مادرید به بازی آمد و پس از آن بود که بازی این تیم محسوس تغییر کرد. قدرت رهبری مودریچ در ۳۸ سالگی همچنان انکارناپذیر است.

بارسا یک . رئال ۲ | بهشت با دو بال بلینگام

این گل در دقیقه ۶۸ وزن روانی بارسلونا را پایین کشید و تعویض اشتباه ژاوی با آوردن رومئو باعث شد جو ورزشگاه علیه سرمربی کاتالان شود.  

بعد از این گل، اوضاع و احوال رئالی‌ها حتی بهتر از قبل شد و تداوم حملات آن‌ها قبل از سوت پایان یک بار دیگر نتیجه داد. این بار هم جود بلینگام در دقیقه دوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم از موقعیتی که لوکا مودریچ روی سانتر کارواخال برایش فراهم کرد، نهایت استفاده را برد و با ضربه‌ای نرم توپ را از بین پا‌های ترشتگن عبور داد و گل دوم رئالی‌ها را به ثمر رساند.

همین گل در نهایت نه تنها باعث پیروزی شاگردان آنچلوتی شد، بلکه آن‌ها را با ۲۸ امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ژیرونا به صدر جدول رده‌بندی لالیگا برگرداند. بارسلونا، اما با قبول نخستین شکستش در این فصل لالیگا با ۲۴ امتیاز در رده سوم جدول ماند.

 

بارسا یک . رئال ۲ | بهشت با دو بال بلینگام

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بابا چهارتا گزارشگر درست بیارید
همه چیز و خراب کردید با این طرز مدیریت تون
گزارشگر باید آموزش به بیند و شاید لازم باشد دهها بار در کنار یک گزارشگر برای گزارش نشسته باشد
گزارشگر باید صدهاذفیلم گزارش را دیده باشد گزارشگر باید حداقل زبان انگلیسی بداند ‌ وجه بتواند علاوه بر دیدن گزارشاتذهمکاران ایرانی بتواند گزارشات دیگران را هم بتواند ببیند
گزارشگر با مطالع کند
که میدانیم که هیچ یک از اینها در مورد گزارش گران امروز سیما وجود ندارد
خیلی هم خوب بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست